Category Archives: Bornholm

Rondje Bornholm op de fiets

Als we aankomen in Rønne is net de eerste groep fietsers vertrokken. Bornholm Rundt is begonnen! We parkeren de camper, pakken de fietsen en rijden het schoolplein op dat als start en finish is ingericht. Rugnummers worden opgespeld en we … Continue reading

Posted in Bornholm | Tagged , , | 1 Comment

Eiland verkennen

Na een uitgebreid ontbijt met verse broodjes en een goed gesprek over het leven moest het er maar eens van komen. Te paard! Op ons stalen ros rijden we vanaf de camping langs de oostkant van Bornholm richting Svaneke. Een … Continue reading

Posted in Bornholm | Tagged , , , , | Leave a comment

Goedemorgen!

Moeder natuur maakt mij standaard na zeven uur slapen wakker. Ook al heb ik de nacht ervoor misschien slechts twee uurtjes gedoezeld tijdens de nachtelijke reis naar Sassnitz. Ik moet wateren en ga daarna maar een rondje over het strand … Continue reading

Posted in Bornholm | Tagged , , | Leave a comment

Bicycle Basecamp & BBQ

De klep van de Hammerodde gaat open en we verlaten als één van de eerste auto’s de veerboot. Ik kijk op mijn horloge. 15:06u. Dat was een vlotte overtocht! Het is jammer genoeg een beetje grijs weer en dat verbleekt … Continue reading

Posted in Bornholm | Tagged , , , | Leave a comment

Three man and a campervan

Drie kerels, drie fietsen, één camper, één doel: het eiland Bornholm rondfietsen in één dag. De 105 kilometer lange toertocht is voor een sportieve fietser geen gekkenwerk. Maar het is wel een beetje van de zotte om daar nu 850 … Continue reading

Etape Bornholm: een sportieve bonte avondstoet

Elk jaar weer trekt er een bonte stoet hardlopers over Bornholms Familie Camping. Ze doen mee aan Etape Bornholm, een evenement waarbij in 5 avonden de marathonafstand wordt overbrugd op diverse plekken op het eiland. En elk jaar weer verbaas … Continue reading

Posted in Bornholm, Uncategorized | Tagged , , , | Leave a comment

My Cool Danish Caravan

Bij een rondje over de camping had ik ze ’s avonds als eens zien zitten bij de feestelijk gekleurde lampjes in hun oldtimer caravan. En vlak voordat ze van de camping vertrokken sprak ik nog even met de eigenaren Benny … Continue reading

Posted in Bornholm, Uncategorized | Tagged , , | Leave a comment

Zwarte vrijdag

Het was niet eens de dertiende van de maand. En we reden ook niet op de Route du Soleil in één van de drukste weekenden van het jaar. Toch was afgelopen vrijdag een zwarte vrijdag. Gitzwart. Om circa vier uur … Continue reading

Posted in Bornholm | Tagged , , , | 1 Comment

Rondje DK 2011: het aftellen is begonnen!

Geen Giro d’Italia of de Tour de France. Doe ons maar een Rondje Denemarken! Over twee weken vertrekken we! Dit jaar starten we op het heerlijke eiland Bornholm waar we vertrouwde plekken opzoeken en ook weer nieuwe dingen gaan ontdekken. Daarna … Continue reading

Posted in Bornholm | Tagged | 2 Comments

Vaste stek: waar voel jij je thuis?

Vanmiddag had ik een leuk gesprek op een verjaardag met de vader van een buurvrouw. “Ik dacht altijd dat ik avontuurlijk was ingesteld. Inmiddels ben ik er wel achter dat dat niet zo is. We gaan al 30 jaar naar … Continue reading